Einde in zicht - Reisverslag uit Dhulikhel, Nepal van Claudia Steinbusch - WaarBenJij.nu Einde in zicht - Reisverslag uit Dhulikhel, Nepal van Claudia Steinbusch - WaarBenJij.nu

Einde in zicht

Door: ClaudiaDieuwertjeNepalTibet

Blijf op de hoogte en volg Claudia

01 Juni 2012 | Nepal, Dhulikhel

Bij de grens met nepal is het een gekkenhuis. Rijen auto's staan langs de kant de wachten op weet ik wie. Wij mogen er met de bus niet door. Een jongen, nauwelijks zestien, houdt ons tegen. Bagage wordt uitgeladen, geen poorter (tasdrager), te bekennen. Dus sjouwen we zelf met de tassen zo'n twee km naar de grens. Ik houd het niet vol, ben leeg. Carla helpt me en onderweg pakt een poorter mijn tas over. Wel goed in de gaten houden, roept Carla. Bij de grens ben ik hem kwijt, blijkt hij er al door te zijn. Wat voor mij een geluk is, want van de anderen worden alle tassen open gemaakt en grondig gecontroleerd.

We slapen in het Last Resort, midden in de jungle. We krijgen een eigen tent die luxe is. Namelijk vier bedden met z'n tweeen, een nachtkastje, een stenen vloer en een afdak boven de tent. Buiten horen en zien we de beestjes. Er zijn meer dan 500 soorten vlinders in het park. De enige toegang is via de hangbrug, 200m boven de rivier. Je kunt hier bungee jumpen 160m, touwklimmen, raften en abseilen. Voor ons zijn er massages, sauna, plump en heerlijke douches. Het is er warm en we doen verder niks meer en liggen in de hangmat.

Aangezien de wegen hier vaak beschadigd raken door land slides, reizen we de volgende dag verder naar Dhulikel. Dit ligt een uurtje van het vliegveld om zo onnodige opstoppingen te voorkomen. We wachten in de tuin met uitzicht op het dal om naar huis te gaan. Helaas is het msitig en kunnen we de Himalaya niet meer zien. Wel zien we de dichterbij gelegen groene bergen. we schrijven, lezen, doen spelletjes en bestellen nog wat te eten. Dick en Carla bezoeken nog het dorpje en komen met een haircut terug. De man knipt en masseert hen voor vijf euro samen. Ze hebben er lol in gehad en komen tevreden terug.

We vliegen om half tien terug en komen morgen rond acht uur in de ochtend op Brussel aan.
Het was een bijzondere reis, zeker de moeite waard.

• 31 Mei 2012 - 21:45

Ruud En Anneke:

Dames, geweldig gedaan het was een plezier om telkens weer de reisverslagen te lezen, morgen horen we de rest wel.

• 01 Juni 2012 - 07:20

Theo En Marie-louise:

Hallo meisjes.
    Op het moment dat we dit laatste reisverslag lezen zijn jullie hopenlijk al veilig geland in Brussel.
    Bedankt dat we hebben mogen meegenieten van jullie fijne en onvergetelijke reis.
    Veel liefs.

• 01 Juni 2012 - 20:04

Yvonne Steinbusch:

"Home sweet home".

Welkom thuis Die-hards !!!!!!
    Met veel bewondering en respect genoten van jullie reisverslagen.

Lieve Claudia, ik ben trots op je!
    Yvonne